Studio Be Bold

17 augustus 2015

Zo blijf jij zichtbaar tijdens je vakantie… (zonder veel te doen)

De zon schijnt, er waait een briesje door je haar, je slentert naar een strandstoel en gaat zitten. Dit is jouw plek voor vandaag. Je pakt een boek uit je tas en begint te lezen. Op de achtergrond hoor je het geluid van vogels. Stukje bij beetje ontspant je hele lichaam.

Klinkt dit voor jou als het ideale vakantiebeeld?

Toch is de realiteit als ondernemer vaak anders. Veel ondernemers hebben moeite om echt tot rust te komen of vakantie in te plannen.

Ga maar na, hoe vaak ben jij in je vakantie bezig met je bedrijf?

Snel nog een post op Facebook zetten, de mails van je klanten beantwoorden, want dat kan echt niet wachten. Daarna schrijf je nog een artikel voor op je site, om je bedrijf zichtbaar te houden tijdens je vakantie.

Hoe fijn zou het zijn om het deze zomer om te draaien en 100% vakantie te vieren, terwijl jouw bedrijf niets aan zichtbaarheid verliest?

Wil je weten hoe dat kan? We geven je 3 ideeën.

1. de kracht van plannen

Maak elk kwartaal een eenvoudige planning met informatie die jij wilt delen met je klanten. Jouw vakantie plan je daarbij in. Nu zie je direct welke periodes je vooruit kunt werken. Maak daar gebruik van, schrijf een extra artikel voor je klanten, of werk een aantal Facebook posts uit.

2. Actief op facebook

Je kunt tijdens je vakantie veel kostbare uren verliezen met actief zijn op Facebook. Gelukkig heeft Facebook een geniale instelling. Je kunt je posts inplannen zodat ze op de tijd die jij wenst online komen. Naast de knop publiceren, vind je een pijl met de knop plannen. Voordat je vertrekt stel je eenvoudig berichten in en tijdens je vakantie hoef je slechts af en toe een reactie te plaatsen.

“Word jij blij van een cadeau?”

3. geef iets weg

Word jij blij van een cadeau? Jouw klanten waarschijnlijk ook. Geef je klanten iets weg voordat je vakantie begint. Dat kan een interessant artikel zijn, dat hen aan het denken zet, een checklist of een serie tips. Zo hebben je klanten waardevolle informatie om actief mee bezig te zijn, terwijl jij vanuit je strandstoel nog een smoothie bestelt.

Hoe zorg jij ervoor dat je bedrijf tijdens je vakantie blijft opvallen? Pas jij één van deze tips toe, of heb je een andere tip? We zijn er benieuwd naar, laat je het ons weten in een reactie?

Deel dit artikel:
Reacties (109)

Wil jij door middel van je brand design doorbreken naar iconisch niveau?

Schrijf je dan gratis in en ontvang regelmatig mijn ‘firestarters’ met tips en artikelen om van je merk een geweldige high-end ervaring te maken.