Studio Be Bold

25 februari 2019

Loud & Proud met bas kosters

Het was zondag toen ik het kleurrijke atelier van de Nederlands top modeontwerper Bas Kosters in liep. Ik zag veel roze, neon geel, geweldige prints en rekken vol fantastische kleding hangen. Aan de ene kant was ik mega onder de indruk en aan de andere kant ook direct volkomen relaxed. Helemaal toen hij zich voorstelde en we de ochtend begonnen met een kop thee die werd geschonken uit een sierlijk witte theepot met gouden versiering. Contrasten ten top. I like it!

Ik was die zondag daar, omdat ik heel graag een wandkleed wilde maken voor in mijn eigen designstudio.

Behoefte had om te creëren, iets met de hand te maken. Geen diep doordachte concepten, maar kijken wat er is aan materiaal en daarmee in het moment een ontwerp maken.

Na inspiratie opgedaan te hebben tussen zijn wandkleden en ontwerpen ging ik aan de slag.

Op gevoel zocht ik stoffen uit. Veel zwart wit, een aantal verfijnde stoffen en als contrast een stoere licht blauwe spijkerstof als achtergrond. Ik zocht naar composities, begon lapjes aan elkaar te zetten en opeens plopte er 2 woorden in mijn hoofd. LOUD & PROUD.
YES! Die moesten er ook op komen en wel in neon geel leer. Waardoor het geheel opvallend, bold, eigen maar ook enthousiast werd.

Terwijl ik heel relaxed de leren letters aan het vast stikken was zag ik opeens dat ik onbewust mijn missie in het wandkleed had verwerkt.

LOUD & PROUD dekt in 2 woorden mijn hele verhaal. Mijn missie is namelijk dat iedere vrouwelijke toponderneemster haar werkelijke waarde, door middel van design, naar buiten laat zien. Dat zij mega trots is, haar bedrijf nog meer own’t dan ever en ze gaat rocken.

“wat denk je dat er gebeurt als je Chanel bent, maar C&A uitstraald?”

Deze toponderneemsters zijn echt experts in hun vak.

Zijn leergierig, continu aan het ontwikkelen, en investeren hier flink in. Ze zijn succesvol, druk en de tijd vliegt dan ook voorbij. Waardoor de uitstraling van hun bedrijf de look and feel niet meer helemaal de lading dekt van hun expertise.

Naar de buitenwereld laten deze ladies een kleinere versie van zichzelf zien.

En ik snap dat dit gebeurt door alle drukte. Is mijzelf ook overkomen. Maar shit, wat is dit zonde, echt een gemiste kans.

Wat je uitstraalt trek je namelijk ook aan.

Straal je Chanel uit, dan trek je Chanel klanten aan. Maar wat denk je dat er gebeurt als je wel Chanel bent, maar de buitenwereld jou ziet als C&A? Volgende keer ga ik hier dieper op in.

Check dus ieder half jaar even welke ontwikkelingen je hebt door gemaakt.

Welke stappen je hebt gezet op het gebied van waarde en expertise. En of je branding en design, dat wat de buitenwereld ziet, hier nog bij aansluit. Dan weet je ook aan welke aspecten in je branding je meer aandacht mag geven.

Vind je het lastig om te ontdekken op welk aspect in je branding je meer aandacht mag geven? Geef je dan op voor mijn nu nog GRATIS groeps Bold-brand-scan. De eerste is op aanstaande vrijdag 1 maart en er is max plek voor 5 deelnemers. Meld je aan door een mail te sturen naar miranda@studiobebold.nl

Deel dit artikel:
Reacties

Wil jij door middel van je brand design doorbreken naar iconisch niveau?

Schrijf je dan gratis in en ontvang regelmatig mijn ‘firestarters’ met tips en artikelen om van je merk een geweldige high-end ervaring te maken.