Heb je dat barrel nou nog steeds?
Het is vrijdag middag en ik heb net met een super toffe mede designer een borrel gedaan. Het begint al een beetje donker te worden en ik zoek me rot naar mijn fietssleutel ergens in mijn tas. Terwijl ik mijn tas binnenste buiten keer hoor ik opeens, ‘heb je dat barrel nou nog steeds!’
Ik kijk om me heen en zie dat alleen ik daar sta. Niet helemaal begrijpend merk ik op dat er naar mijn fiets wordt gekeken. Hmmm…. Mijn mooie fiets van 3 jaar oud een barrel!?!?!?!?! Mijn fiets die mij overal heen brengt, sneller is dat de auto’s hier in de stad en mij nooit in de steek laat. Dat is geen barrel, die is nog gloedje nieuw. Niks mis mee. Of nou ja… Als ik er eens goed naar kijk zie ik opeens een paar roestplekjes. Uitgelubberde bagage drager elastieken, of hoe die dingen ook heten. En als ik heel eerlijk ben sleept er ook iets aan, waardoor ik het gevoel heb dat ik continu tegen een berg op fiets. Dat kan ik zien als een extra work-out maar eigenlijk word ik continu letterlijk afgeremd.
Shit… En dit zie ik dagelijks om mij heen bij ondernemers ook gebeuren. Ze worden letterlijk afgeremd door hun branding en design. Die net niet meer helemaal aansluit bij de expert die zij nu zijn. De afgelopen jaren hebben ze veel stappen gezet en intern overal doorgevoerd. Maar de buitenwereld ziet deze stappen niet. De uitstraling is niet geüpdate en laat die oude versie nog zien. Die sleept nu aan en houd je letterlijk tegen om verder te groeien. Moet alles nu op de schop? Ligt er aan hoe erg je ‘barrel’ er aan toe is. Maar ik besloot zelf om mijn fiets door een professionele fietsenmaker op te laten knappen. De roestplekjes kunnen worden weggepoetst, mits je er op tijd bij bent. De elastieken op de bagagedrager werden vervangen, waardoor ik nu zeker weet dat alles heel overkomt en niet halverwege de rit eraf kiepert. En de ketting werd opnieuw gespannen, waardoor alles nu weer als een zonnetje loopt. Geef je branding en design regelmatig even een check. Klopt alles nog, sluit het aan en loopt alles nog als een zonnetje. Of verlies jij halverwege de rit een aantal potentiële klanten?
Binnenkort geef ik online aan een groep van 5 ondernemers een #BOLDBRANDSCAN waar ik jou door middel van kunst laat inzien op welke gebieden jij in je branding meer aandacht aan mag geven. Wil je kans maken op zo’n nu nog GRATIS scan? Stuur mij een pb en ik vertel je er meer over.

Wil jij jezelf positioneren als dé leading expert in jouw branche?
En weten hoe je dit bereikt door middel van je branding en design? Schrijf je dan nu in voor mijn ‘Free firestarters’ en ontvang onregelmatig inspiratie, tips en verhalen hoe je dit bereikt. En ga van gemiddeld naar outstanding!