Studio Be Bold

9 april 2015

Wat levert een huisstijl jou op…

Afgelopen week spraken we Anna. Anna is foodcoach, ze kwam bij ons met vragen over haar logo en huisstijl. Ze vertelde: “Nu ik een aantal jaar mijn bedrijf run, ben ik niet meer tevreden met mijn huisstijl. Waar is een huisstijl nu eigenlijk goed voor en heb ik die wel nodig met mijn bedrijf?”

Heb jij je weleens afgevraagd waar de huisstijl van jouw bedrijf goed voor is?

Waarom is een huisstijl nuttig? En wordt zo’n huisstijl niet overgewaardeerd? Al die bedrijven die kletsen over wat ze doen en waarom ze dat doen. En als aanvulling daarop hebben ze een arrogant verhaal over waar ze goed in zijn.

Dat past niet bij mij, laat mij maar gewoon mijn werk doen.

Je hebt helemaal gelijk! Arrogant schreeuwen waar jij de beste in bent gaat je geen klanten opleveren. Dingen doen die niet bij je bedrijf passen zijn ook niet aan te raden. Toch kan een huisstijl (als deze goed is ontwikkeld) positieve resultaten opleveren voor je bedrijf.

De definitie van ‘identiteit’ is wie jij officieel bent.

Als alles klopt weerspiegelt jouw identiteit of huisstijl het karakter van je bedrijf. Een huisstijl heeft te maken met je bedrijf kennen en ermee vertrouwd zijn. Belangrijk daarbij is dat je je prettig voelt met hoe je bedrijf is en wat je uitstraalt.

Wij zijn ervan overtuigd dat ieder bedrijf uniek is en een persoonlijk verhaal te vertellen heeft.

Iedereen is anders, de kracht is om te achterhalen wat er voor zorgt dat jij anders bent. Wat maakt jou bijzonder en speciaal? Deze uniek punten zijn lastig om te communiceren, maar een huisstijl helpt je hierbij.

“Voel jij je prettig bij de uitstraling van je bedrijf?”

Met een huisstijl presenteer je jouw bedrijf in één oogopslag.

Je laat jouw eigen gezicht zien en je vertelt je persoonlijke verhaal. Omdat je goed hebt nagedacht over wat jou anders maakt dan je concurrenten, onderscheidt je je van hen en daardoor val je op voor je klanten.

Wanneer jouw bedrijf een sterke huisstijl heeft, geeft dit het bedrijf een professionele uitstraling.

Dit draagt bij aan je betrouwbaarheid. Als jouw klant je website bezoekt denkt deze:“Deze website ziet er professioneel uit, dit bedrijf heeft verstand van zaken, ik vertrouw hun mijn opdracht toe.” Wanneer het vertrouwen in je bedrijf groeit bij je klanten, groeit voor jou automatisch het aantal loyale klanten.

Met je huisstijl vertel je wie jij bent, wie jouw bedrijf is en voor wie je werkt.

Als je dit duidelijk benoemt vergroot je de zichtbaarheid van je bedrijf. De klanten voor wie jij wil werken zoeken naar een partij die hun wensen kan uitvoeren. Wanneer jij dit uitdraagt in je huisstijl gaan klanten jou beter vinden.

Nu zijn we nieuwsgierig naar jou, hoe zit jouw bedrijfsidentiteit er uit? Ben je er blij mee, of past je identiteit niet meer bij je bedrijf? We horen het graag van je, laat het ons weten via een reactie.

Spreekt dit artikel je aan? Of ken je iemand voor wie dit artikel interessant is? Voel je vrij om dit artikel te delen via Facebook, Twitter of door te sturen per mail.

Ben je benieuwd waaraan een sterke identiteit voldoet? Je kunt het lezen in het volgende artikel.

Deel dit artikel:
Reacties (117)

Wil jij jezelf positioneren als dé leading expert in jouw branche?

En weten hoe je dit bereikt door middel van je branding en design? Schrijf je dan nu in voor mijn ‘Free firestarters’ en ontvang onregelmatig inspiratie, tips en verhalen hoe je dit bereikt. En ga van gemiddeld naar outstanding!