Studio Be Bold

20 juli 2015

7 Tips die jouw website in een handomdraai verbeteren!

Irene staart uit het raam en zucht. Er staat nog 1 taak voor vandaag op haar planning. daarna kan ze haar tuin in om te genieten van het mooie weer. Ze kijkt weer op haar notitieblok daar staat: website aanpassen. Irene staat op, eerst een kop thee drinken, dan kan ze er tegen aan.

Komt deze situatie je bekend voor?

Jouw klanten zeggen nooit iets over je website. Je hebt niet het idee dat jouw website iets toevoegt op het internet. Iedere keer dat je inplant om aan je site te werken schuif je het voor je uit. Eigenlijk weet je niet waar je moet beginnen.

Gelukkig kun je daar verandering in brengen.

In dit artikel geven we je 7 tips die jouw website in een handomdraai verbeteren. Waardoor je een waardevolle website creëert, die je met plezier update.

Aan de slag met de 7 tips!

Tip 1: Wie is jouw klant?

Wie wil je aanspreken met jouw website. Zodra je hier een focus in aanbrengt, voelen jouw klanten zich aangesproken als ze op je site komen.

Tip 2: Jouw kennis is waardevol.

Twijfel hier niet aan. De kennis die jij hebt helpt jouw klanten om te groeien en zich te ontwikkelen. Zo komen ze sneller tot het doel dat ze willen bereiken.

Tip 3: Deel kennis op jouw website.

Zoek een vorm die goed bij jou past en ga informatie delen die van waarde is voor jouw klanten. Dat zorgt ervoor dat je klanten jou leren kennen. Ze ervaren direct of ze bij jou passen. Jouw website trekt dan klanten aan die bij jouw bedrijf passen.

“Door kennis te delen, ervaren jouw klanten direct of ze bij jou passen.”

Tip 4: Creëer een aangename site.

Zorg voor een helder, rustig design van je site. Een ontwerp dat jouw bedrijf onderstreept. Geef je site een aantrekkelijk en leesbaar uiterlijk. Op deze manier nodig je jouw klanten uit om vaker terug te komen.

Tip 5: Ga met de tijd mee.

Steeds meer mensen zijn online op hun mobiel of een tablet. Zorg ervoor dat jouw website ‘responsive’ (schaalbaar) is. Zodat je klanten jouw site ook gemakkelijk kunnen bekijken als ze met hun smartphone of tablet op de bank zitten.

Tip 6: Maak het je klant makkelijk.

Je lezer komt niet altijd via de homepage op je site binnen. Maak het je bezoeker gemakkelijk en plaats op elke pagina je contactgegevens. Zodat een nieuwe klant nooit lang hoeft te zoeken.

Tip 7: Maak je site interactief.

Gebruik je site om je klant persoonlijk aan te spreken. Trigger je klant door vragen te stellen. Een vraag zet je lezer aan het denken. Zo zorg je ervoor dat jouw klanten zich persoonlijk betrokken en begrepen voelen.

We zijn nieuwsgierig hoe jij je website aanpakt. Welke tip is voor jouw leerzaam? Stond jouw gouden tip er niet tussen? Laat je het ons weten? We horen je reactie graag.

Deel dit artikel:
Reacties (148)

Wil jij door middel van je brand design doorbreken naar iconisch niveau?

Schrijf je dan gratis in en ontvang regelmatig mijn ‘firestarters’ met tips en artikelen om van je merk een geweldige high-end ervaring te maken.